Prima pagină > arts&roll, Poezie > maria. sara-maria

maria. sara-maria

toate anotimpurile se înfometează stomacurile lor se adună într-o noapte rece de octombrie. a sosit vremea să visez o piatră uriașă. în ea e un rîu subteran care își sapă dumul spre suprafață. suntem toți în piatra aceasta și urmăm șipotul de apă așa cum ne urmăm privirile dorințele și moartea. dar mai e mult pînă atunci. mai întîi va fi zgomotul tălpilor apoi clinchetul unor clopoței de sticlă. atunci voi începe să cresc și cu mine va crește singurătatea iar clopoțeii se vor face tot mai mari tot mai grei.

mă joc cu o gură de aer. mai întîi o rotunjesc sub palatin, apoi o scot netezind-o cu limba închipuindu-mi un cornet în care doarme o cupă de înghețată. o înghit. mă simt împlinit în toate nucleele iar întreaga viață din mine se scurge în ea. încă o dată o scot și o simt plină compactă atît de grea încît nicio macara din lume n-ar putea s-o clintească. în sfera asta de aer sînt strînse toate cuvintele din lume. am adunat acolo orice aș putea crede simți imagina. aceasta este dragostea mea pentru tine.

cîndva într-un alt anotimp al bivolilor fără stăpîn voi culege pere din clopote. atunci voi ajunge moartea din urmă. să o bat prietenește pe umăr. se va întoarce îi voi deschide pieptul și vom face schimb de inimi. apoi ne vom juca fericiți cu jucăriile ei și vom mînca pere. puțin cîte puțin voi uita că dragostea e jucăria pe care o vrei iar și iar. cînd nu-ți va mai place a ta o vei vrea pe-a altuia și tot așa pînă cînd ultima jucărie se va strica. cînd se termină jucăriile e așa un moment de liniște de parcă s-ar fi oprit vîntul și nicio frunză nu mai mișcă nu mai cade. aștepți din moment în moment să bată din nou dar puțin cîte puțin realizezi că nu va mai începe. niciodată.

mai demult spuneam că în fiecare dimineață simțeam aroma unui fruct în gură. nu știam ce e dar îmi doream ca absolut orice lucru din lumea asta să aibă acel gust. era atît de intens încît aveam impresia că nu am nevoie decît de un sărut ca să vindec toamna. atunci spuneam că îmi miroase gura a maria. pe vremea aceea nu știam cum arată fructul acela. acum îl văd cum crește cum se rumenește. curînd va crește și copacul din el și rădăcinile lui se vor înfige adînc. pînă în acolo unde cerul atîrnă în gol. un cercel în nasul lui dumnezeu.

sufletul e un munte pe care se pierd drumeții. eu voi ține lumina aprinsă și voi aștepta. oricît. pînă cînd se vor termina așteptările. voi sta cu mine la masă și voi juca șah la limita dintre a fi și a fi învins. victoria este pe asimptota răbdării și rădăcina mea fabuloasă se va opri în poarta lui dumnezeu. îl voi lua într-un club unde-i voi face cinste pînă va cădea cu fruntea pe masă. cu el în spate mă voi întorce acasă și voi pune concertul de vioară al lui beethoven. o să ascultăm pînă aerul va face oase pe care vor crește mușchi pojghiță de piele. cînd aerul va privi spre mine și în ochii lui voi vedea cum se desprind culorile care îmbracă viața mă va durea atît de mult încît în strigătul meu nu va fi decît iubire.

ia această iubire și împarte fiecărui om din ea. cîndva oamenii aceia vor veni la mine și-mi vor vorbi despre tine. o să fiu mai fericit decît un orb care își recapătă vederea. mai fericit decît lazăr care s-a întors din moarte ca să-l vadă pe dumnezeu. voi fi mai fericit decît dumnezeu în ziua a șaptea. mai fericit decît dumnezeu în visele lui.

  1. Septembrie 24, 2009 la 3:37 pm

    salut batranetragator ,
    sau leo.

    mi-ar place sa putem sa stam de vorba , asa ca fa bine si da-mi un mail sau o un „invite” pe yahoo mess !

    … si ‘om mai vorbi despre bautura , constiinta generala si restu cate mai patiram in anii astia.

    pax ,
    vlad ionescu

  2. Septembrie 25, 2009 la 6:15 pm

    Vlad, nu am id-ul tau de mess. ma poti suna la 0757 809 401

  3. Septembrie 28, 2009 la 4:31 pm

    Cata serenitate in tecstul asta! Esti de nerecunoscut! 🙂

    • Septembrie 29, 2009 la 8:03 am

      Andi, acest tesct are o miza mai speciala. poate pare diferit de unele dintre scrierile mele, insa nu e singular. Merci de trecere, te mai astept.

  4. Octombrie 14, 2009 la 10:47 pm

    Da, da, da, asa am presupus. Sufletselul se moaie asa doar cand miza e speciala 😉
    Succes

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

