Prima pagină > Poezie > dinții

dinții

erau mulți la coada aia se împingeau se înghionteau
mirosea a benzinar și a măcelărie și uneori
a fier ars
transpirau toți ca o gloată de speriați parcă făcuseră toți pe ei
dintr-o dată, la semnal
cînd și cînd o pasăre imensă cu aripi negre mai lua cîte unul
să-și hrănească puii

aici e coada pentru vaccin antidragoste? am întrebat
dar nu mi-a răspuns nimeni
sute de ochi goi își ațintiseră privirea undeva în față
unde se auzeau țipete și bufnituri
împingeau cu putere se opinteau ca și cum ar fi tras după ei
o corabie pe uscat

se întîmpla să mai cadă cîte un dinte, nimeni nu-l ridica
avansam încet zici că săpam un tunel sau un mormînt ceva
de genul acesta
eu am copii, mai țipa unul
eu am bani urla altul, se încăierau, loveau fără milă
călcam deja peste un covor de dinți care ne mușca tălpile
și în față era un vierme verde ca varul proaspăt pe iarbă
căzut din copac, îi înțepa în inimă

genele coseau pleoapele, o tăietură nevindecată, dar ei plecau
fericiți, în liniște, unul cîte unul
dintr-o cîrciumă venea un rac, avea cleștii cît macaraua și lua așa
la întîmplare
iar la intersecție stăteau văduvele cu ploșnițe, pocneau cîteva
pe buzele crăpate ale puținilor rămași apoi
coborau acolo, în mijlocul străzii, în casele lor

chiar cînd am ajuns în față, am ieșit fără frică din rînd
nu mai vroiam vaccinul, nu mai vroiam nimic
mi-aș fi dorit să mă pot întoarce dar drumul se terminase
și nu era niciunul nou
pasărea se rotea amenințătoare, viermele își etala sclipitoare, acele,
și în mine o coropișniță de bălegar săpa tot mai multe galerii
iar aerul, aerul era atît de greu în mine, mă lipea, mă izbea
de pămînt

și am privit în tină ca într-o oglindă și m-am văzut
în toate iubirile lumii, o cană legată cu lanț de toate izvoarele,
am simțit în inimă dinții mamei, căzuți în altă parte
se pierdeau mulți și acolo, poate mai mulți. știam că noaptea
umezește pielea-nsetată și cîteodată poți să plîngi pînă dinții
prind rădăcină
alteori rămîi așa, lovindu-te trist cu pumnul în piept, ca un puls
fiindcă ți-a murit inima

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

