Prima pagină > arts&roll, Poezie > hebefrenic irrlicht

hebefrenic irrlicht

statz eins

iubirea mea e o cameră goală
cu parchet mirosind a parafină & pereţi albi înfometaţi după umbre
fără iubire nici acuarele
doar un iz dulceag de cearșafuri nespălate după sex
ca un măr zbîrcit uitat într-un pacient

în camera asta am consumat
gazul dintr-o brichetă dar ne-au mai rămas țigări și
din sticle vreo cîteva

plus ceva resturi de mîncare prezervative
chiloți
alături de hainele mele grămadă
într-un mic foc de exorcizare
într-un blestem prin care-mi doresc:

oameni fără braţe – care nu te vor putea îmbrăţişa niciodată
oameni fără picioare – ce nu-ți vor călca urmele
oameni fără limbă & dinţi – să nu-ți știe aroma
oameni fără viitor
mai săraci decît mine

statz zwei

universul se dilată atunci cînd densitatea materiei
ajunge sub 5 atomi pe metru cub

de aceea omor tot ce mișcă în mine încît
să iubesc cu mai mult de 5 milioane de atomi/metru-cub
astfel ca forţele de expansiune ale universului să se inverseze brusc
să te aduc în braţele mele
vom imploda strîngînd în jurul nostru toate stele
așa cum se strînge în mijlocul patului
cearşaful meu cu răţuşte

statz abort

oamenii pe care-i cunoști poartă colivii pe cap
și sunt oameni constanţi ca un fel de indice de frecare
cînd mergi pe stradă
eu am fost găsit într-un şanţ lîngă o căţea moartă
uterul îi ieșise odată cu mine și la scurt timp a murit
pentru că m-am născut pentru tine

nu mă întreba de părinți cînd iubesc
nu sunt fiară nu sunt nici om
lumea geme de iubire împreună cu mine

nu am băut niciodată lapte
nici de om nici de animal
așa că n-am uitat niciodată gustul laptelui

mi-a plăcut pămîntul negru și iarba verde
ce așternut potrivit să ne iubim și să ne învelim
după dragoste
cerul coboară atît de aproape de trupuri
că-n gura ta e gustul fecioarei maria

statz tod

azi a traversat camera un gîndac
și pentru o clipă n-am mai fost singur
au trecut atîtea zile de la facerea noastră
nu prea știu ce-aș putea face la fel ca dumnezeu
dar eu o să mai stau puțin pe aici
cu un umăr lipsă
hrănesc un cîine vagabond cu degete și căldură
imit copacii în cea mai crudă singurătate
și fac statuile din parc să se uite urît

singurătatea e o comedie mută
eu sunt chico marx nu pot vorbi
dar dacă o să spun vreodată ceva o să spun că-mi pasă
prea puțin de lume ca de un orfelinat cu pereți atît de înalți
că nu-i văd tavanul

uneori te uiţi la mine şi uiţi pînă să şi rîzi
eu sunt cel care şi-a pariat dragostea
pe tăcere şi a pierdut
uneori visez că am murit şi doctorii îmi fac autopsia
găsesc în mine toate bileţelele de dragoste
toate celelalte cuvinte nerostite
tot ce nu ţi-am spus vreodată
inima mea e o cutiuţă din lemn de trandafir
se desface în două pentru o melodie
care ne aduce aminte de moarte
inima mea bate cu vîrful în tine

statz sequenzer-ergänzung B

cîndva a fost iubire
ceva asemănător felului în care-ţi iubeşti pisica
a fost o iubire
aidoma unei avanpremiere cu public la un spectacol de balet modern
el interpreta rolul unui pin
ea juca o salcie
o iubire
îi despărţea rîul
abia tîrziu după mulţi ani rădăcinile li s-au întîlnit sub pămînt
erau amîndoi goi desfrunziţi
a fost
praful din sală era atît de gros
și liniștea copleșitoare
singurul spectator rămas să aplaude
avea brațele înțepenite
ca într-o îmbrățișare

statz ebene

felinarele s-au stins şi umbrele s-au întors în imagini
precum lumina rămasă ca un ecou pe o pînză
într-o lampă dintr-un magazin de antichităţi
cerul abstract cu păsări în formă de acolade
pașii închiși într-o pereche de ghete de cîine turbat
mă tîrau peste oraş ca pe un stîrv de aruncat
străzile tot mai abstracte desenate de copii cu probleme
vîntul de parcă un aspirator uriaș la marginea orașului
a muțit după o vreme într-o linişte tot mai abstractă
ca și cum toată lumea plecase sau își ținea respirația
doar zăpada se aşeza peste lume ca un cearşaf alb

m-am ghemuit cu frigul la piept îl ţineam strîns
ca pe un cîine găsit și încercam să-l încălzesc
inima lui bătea același ritm cu a mea
la fel și ceasul din turn la fără
cinci s-a oprit

statz angst

am plătit să trăiesc şi azi pentru mîine mi-au mai rămas foarte puţine
de făcut în curînd am să mă transform într-o eclipsă de lume
cu pieptul peste soare ca și cum aș îmbrățișa lumina

începutul în dragoste poate fi prevăzut cu exactitatea sfîrșitului lumii
aşa cum din elementele psihosomatice corect anamnezate
poţi prevedea că la un moment dat voi deveni criminal în serie

și mintea mea va fi un morman de cadavre pe care le voi ciopîrți
cu furie le voi descărca în priviri și le voi arde în toate peisajele
ce-mi vor răsări imense focuri pe dealuri o lume de flăcări

peste care voi stoarce o picătură de sînge din vîrful inimii
una plină de dragoste și suferințele îndurate cu deznădejdea și
așteptările neîmplinite în această viață de piatră aruncată în om

din sîngele ars pe rugul imens și răzuit cu lama voi coase jumătate
în gulerul cămășii voi merge apoi la întîlnirea cu mai marele staroste
îi voi pune în băutură cealaltă jumătate și cînd mă va întreba de ce

voi mușca gulerul și voi zîmbi pentru prima oară cu poftă

statz zeitschiff

totul se află ascuns sub o clapă
o singură apăsare aleatoare
și mecanismul se învîrte

nici măcar o combinaţie diabolică de optimi do si fa mi
care să mute mobila & să transforme în realitate obsesiile
oricare viitor mă va avea mă așteaptă în fereastră
ca un porumbel gata să-și ia zborul pe cerul plin de ulii

dar ce contează cînd albastrul cerului s-a scurs în rochia ei
pianul mi-a numărat exact cele două bătăi ale inimii
a 35-a sistolică a 36-a diastolică între care m-am îndrăgostit

și cu zece degete mirosind a sfîrșitul tuturor dorințelor
ne-am uzurpat rațiunea în patima cu care ne-am tăiat venele
să facem schimb de sînge în ACEST fel devenim frumoşi
extraordinar de frumoşi

cînd ne văd
mamele își închid copiii în case
tații își ascut bricele sub ochii lor îngroziți

statz kraftwerk

mă trezesc noaptea mergînd pe liniile de înaltă tensiune
cu cineva în spatele meu
sunt conectat la 12.000 de volţi am pielea fosforescentă
luminez ca un trasor de semnalizare
în depărtare se aude zgomotul înfundat al oraşului un malaxor uriaş de oameni
alerg pe fire nu pot scăpa de urmăritor
energii uriașe se acumulează în mine
și corpul se cutremură ca un vulcan
simt cum mă transform într-o uriaşă uzină de putere
durerea a crăpat pe spatele meu
sîngele pompează liber inima e o turbină ochii-mi sunt două arcuri electrice
care se aleargă unul pe altul pe stîlpi
pînă în oraşul din depărtare
care se se răsucește dintr-o dată din lumină spre întuneric și
se face dintr-o dată linişte
atît de linişte
încît pot auzi dorințele oamenilor mici și nepăsarea desupra lor

statz fisch

mă uit la o comedie mută
și televizorul pare un acvariu cu pești
iar numele tău ar putea fi peste tot
în timp ce peştii din acvariu
se învîrt se învîrt se rotesc se rotesc
ca o limbă într-o gură în care au murit cuvintele
ca un rechin sătul printre cadavre

cînd închizi gura se face noapte
și se aud cimitire

sunt primul om zeppelin
plin de aerul și cuvintele celorlalți
nu-mi lipsește decît respirația aia zgomotoasă
de dinainte sau după dumnezeule
ce bine

statz exil sils maria

mi-e sete cu vinul în mînă
mi-e sete de vocea lunii scobind
în adîncimea obrajilor
se aud lupii alungîndu-și cățelandrii
cînd îmi spui că e deschis

piram & tisbe cea frumoasă
vorbesc în cornul lunii iar hercule coboară în privirea mea
să vadă iubirea și iadul
doar în palmele cu care am săpat mormînt tatălui meu
pot odihni ochii tăi infiniţi ca două fîntîni
pe unde se scurge lumea
și nu mi-e frică de iubirea cît o cameră goală mirosind a formol
nu mi-e teamă de trupul tău ca un pumnal
în pîntecul mamei

nici de iubire nu-mi pasă
pentru tine sunt

o cameră în care nu sunt mai mult de cinci atomi
o cameră din care au evadat toate păsările şi oamenii şi-au aruncat coliviile
o cameră în care parchetul e făcut din lemn fulgerat de pin şi salcie
o cameră în care dumnezeu nu vede
o cameră în care liniştea e mai sumbră decît în orice cîntec diabolic care mută mobila
o cameră în care nu este nimic
praf
un creion să nu uit
să notez toate astea

  1. Lolli
    Ianuarie 4, 2011 la 8:31 pm

    ??!!

  2. Ianuarie 4, 2011 la 8:36 pm

    adica?

  3. Lolli
    Ianuarie 4, 2011 la 10:40 pm

    adica…uimire …uneori nu inteleg.
    sunt genul ala de om care in locul camerei aleia cu cinci atomi,mirosind a formol nu vede decat norisori pufosi si rozalii facuti din vata de zahar…
    sunt genul ala de om plin de energie din care musteste viata…
    poeziile tale graviteaza in jurul mortii,le citesc pentru ca ma fac sa apreciez si mai mult viata -viata mea,plina de fantzie si lumina…
    in mintea si inima mea este totul cald,luminos.
    la tine rece,intuneric,mucegai.
    mi se intampla acelasi lucru ca si cu Baudelaire,Bacovia,Marchizul de Sade.i-am citit pentru ca incercam sa-i inteleg .i-am citit pentru ca nu-mi explic de ce ma atrageau operele lor.cam asa si cu tine…

  4. Ianuarie 5, 2011 la 12:50 pm

    mereu sunt nerabdatoare sa apara post-ul urmator, sa te mai citesc si de fiecare data raman in transa inca ceva vreme dupa ce am terminat de citit. prima oara am auzit de tine cand a spus cineva ” sa ma lipesc de labiile tale ca de obrazul mamei”, iar de-atunci, am citit cam tot. e destul de greu si pentru mine, deoarece imi plac unele versuri atat de mult si le memorez involuntar si totusi sunt atat de numeroase acelea… multumesc!

  5. Ianuarie 5, 2011 la 2:57 pm

    eu nu sunt nerabdatoare sa apara un post nou. mie mi-e groaza de fiecare data, caci aproape sigur voi citi iarasi despre demonii din mine…
    acum ai scris despre iubire. eu nu vad, lolli, intuneric rece si mucegai. eu simt sange rosu fierbinte si nebunie violet-purpuriu si multa, multa foame si sete. dar si prea-plin. un vortex urias, in culorile curcubeului, care in acelasi timp absoarbe, suge tot din preajma si expulzeaza iures de scantei si artificii…
    PS. mai am vreo 5 pagini din Infernul. s-apoi, om vorbi…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

