baraba

în cap aveam imaginea cu ai mei cînd m-au dus la dentist
cu forţa mă durea o măsea şi mi se clătina un incisiv
era vară cald – ace de gheaţă se strecurau în mine
în loc de anestezic mirosea a vaselină de lift şi iute de pişat
halatul îi venea strîmt cu nasturi ce stăteau să plesnească
peri negri şi bogaţi izbucneau din pieptul imens şi pe mînă
avea tatuat un scorpion care îşi înfigea pintenul într-o femeie
mi-a zîmbit prin barba lungă şi deasă i-am văzut dinţii de aur
m-a apucat de fălci mi le-a descleştat ca pe-o nucă spartă
în pumn – avea un cleşte mai mare decît un foarfece de tăiat
lemnul cîinesc şi-l îndrepta ameninţător spre mine cînd cineva
a strigat barabas şi numele a pătruns în mine ca o spaimă
care te trezeşte din toate şi eram în partea întunecată a
cişmigiului doi mă ţineau şi alţi doi mă loveau cu pumnii şi
picioarele în gură în mine se revărsa gust de pansament
de plombe şi cînd mi-au dat drumul am mers mulţi metri
pe călcîie apoi am fugit şi n-am deschis gura pînă dimineaţă
nu-mi aduc aminte dacă de frică sau pentru că n-am putut
şi la un moment dat n-am mai putut şi am scuipat resturi
de măsele cheaguri împuţite şi negre de sînge şi zîmbetul
mi l-am scuipat pentru cîţiva ani pînă am avut bani şi curaj
să merg la un stomatolog pe care-l chema ionuţ şi n-avea
păr pe piept şi tatuaj şi nici după ce umbra întunecată care
pîndea în spatele meu a dispărut de ani n-am uitat numele
înspăimîntător care s-a cuibărit în carnea şi gingiile mele
sub forma unei dureri pe care nimic n-o poate vindeca şi
cîndva dacă voi avea un băiat îi voi pune numele baraba
vom merge împreună în cişmigiu unde-i voi lăsa dinţii
de lapte şi puţin sînge pe aleile pe unde merg îndrăgostiţii
să-şi ascundă săruturile şi-l voi ierta dacă frica şi dorinţa
de fugă vor pune stăpînire pe el dar am să-i repet continuu
cu acea groază pe care nicicînd n-o va înţelege – baraba
niciodată să n-ai încredere în mulţime şi să-l asculţi pe tăticu.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

