Prima pagină > Poezie > Sondele copilăriei

Sondele copilăriei

Cînd eram copil citeam despre sondele spaţiale trimise de oameni
pentru explorarea universului şi mă gîndeam la civilizaţiile pe care au să le descopere –
Voyager 1 & 2 aveau în miezul lor lucruri esenţiale şi spectaculoase despre rasa noastră.
Aveam o emoţie specială cînd îmi imaginam stelele şi întunericul cuprins între ele

locurile unde niciodată gîndul nu avusese suficientă putere să străpungă.
Tot atunci am început să trimit şi eu sonde, încărcate cu lucruri dragi mie şi cu bucuria vîrstei
cu imagini lipite pe pereţii interni pe care desenasem lumea aşa cum o vedeam.
Mă consideram un anvangardist şi-mi simţeam picioarele cum se desprind de pămînt

într-un nor de praf cînd alergam cu toată viteza către coama dealului lansînd sonde
către omul pe care îl vedeam peste vremuri un astronaut care descoperă o planetă
unde toate jucăriile stricate se repară singure şi unde căzăturile cu bicicleta sunt premiate
iar paznicii din construcţii ne aduc ţevi de argint pentru cornete.

Cădeam în cascade cu vise de om şi păianjen şi o emoţie simplă şi dulce încercam
pe vremea aceea numai dacă mă gîndeam cît de frumos îmi aranjam timbrele sau
ce căldură plăcută avea mîna unei tovarăşe de joacă atunci cînd îmi explica secretul
venirii noastre pe lume. În gîndul meu făceam un fel de baloane de gumă umplute

cu respiraţiile tandre ale primelor săruturi sau cu atingerile care mi se roteau în piept
ca un sfredel cînd trebuia să mint ca să nu fiu pedepsit – pe toate le încărcam
în sondele care aveau forma unui somn liniştit încărcat de speranţe şi le trimiteam
în viitor, în spaţiul meu secret care urma să devină infinit odată cu anii.

Şi nu ştiu cum s-a făcut că tocmai azi, fără nici un avertismet prealabil
au ajuns la mine, încă mici, străluctitoare şi nevinovate, iar din ele mă priveşte cineva
cu nişte ochi vii şi mişcători ca un muşuroi de furnici înainte de ploaie.
Strîng pumnii, îmi lasă senzaţia că ar vedea un extraterestru.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

