Prima pagină > arts&roll, Poezie > firul cu plumb şi obsesia celui mai trist cîntec de pe pămînt

firul cu plumb şi obsesia celui mai trist cîntec de pe pămînt

obsesia mea e o vacă albă și neagră (uneori mai albă, alteori mai neagră,
întotdeauna mai albă, întotdeauna mai neagră)
care paște cu picioarele în sus
din iarba care crește cu vîrful în jos. și mi-e teamă că obsesia mea mă însingurează
mai mult decît pe beethoven și aș vrea să mă apuc de droguri: îți rîcîi celulele moarte
de pe călcîie și le fumez obsesiv ca să visez încotro

te vor purta pașii cînd obsesia mea mă va doborî
și voi fi o umbră pe pielea vacii care paște cu picioarele în sus şi iarba
îmi crește pe lîngă urechi, lungă și tăioasă ca o sabie pe care nimeni n-o poate smulge
din trupul unei pietre; ce crede piatra: poate e dragoste, poate e obsesie și mă minunez
că pînă și pietrele au același vis cu mine și se așază cuminți și oval în jurul meu și mă ascultă
în timp ce încerc să-l mit pe beethoven. dar nu pot să-l imit și pietrele
sunt tot mai nerăbdătoare

iarba crește roșie și înaltă, departe de orice perfecţiune a naturii care face iarba să fie
precum iarba de frumoasă și pietrele precum pietrele de frumoase.
și muzica: cea mai tristă muzică din lume se strînge în ochii vacii și de acolo mă privește
cum scad în oglindă ca un corp scufundat într-o apă din care nu mai bea nimeni. apoi obsesia
în creștere laolaltă cu furia unei lumi în care rînd pe rînd obsesia lipsei ia locul oamenilor
și unde o vacă paște cu picioarele în sus, lungi pînă la soare

și mă linge pe față pînă-mi trece durerea, singurătatea, dragostea,
cîte ceva dinspre mamă cîte ceva dinspre tată, toate acordate în cvinte perfecte,
într-o cheie în care se stinge într-un tîrziu, obsesia: o stare de singurătate
la fel cu a unui violoncel cu trei corzi făcute din părul celui mai trist om de pe pămînt
după ce a uitat cum să-și strige durerile, și o coardă din firul cu plumb,
cu plumbul spre cer.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. Februarie 15, 2011 la 1:25 am

Lasă un răspuns

