Prima pagină > arts&roll, Poezie > poem despre lucruri care se spun numai în şoaptă

poem despre lucruri care se spun numai în şoaptă

mi-am dorit dintotdeauna o cameră goală, în care să fiu doar eu
şi pereţii. să stau nemişcat, aşezat în fund, încercînd să surprind
clipa, momentul acela în care ceva trece dincolo, dispare. parcă
s-ar împuţina ceva din mine, din pereţi sau din aerul care umple

golurile, nevoile: mai întîi ale camerei, o trăsătură care o face să
fie locuibilă, apoi a ale mele, care mă arată corp viu, trăit, uimit.
gîndurile mă uimesc şi trăiesc iar acolo în creier un cu totul altul
stă în camera goală a conştiinţei, aşteptînd orice e viu, ca un gînd

tăcut şi curat, să dispară. mă ridic şi pliez pereţii camerei goi, albi,
aşa cum desfaci o cutie de ambalaj, apoi cu ea la subsuoară pînă
în alt loc. mă opresc şi montez camera, la fel de goală şi de simplă
ca o nelinişte pe care o alungi cu un gest al mîinii. aştept o vreme

pînă lucrurile încep să curgă şi-mi dau seama că la fiecare mutare
eu sunt cel care se sfîrşeşte în camera goală cu pereţi albi şi puri,
cu aer plăcut, extrem de respirabil, cu lucruri tăcute curate şi eu
mă împuţinez pînă cînd ajung un crater mare în carne. în minte

un gîndac mare şi negru de bucătărie cu un simţ al timpului foarte
dezvoltat înghite secundele şi zilele se desprind de mine precum
mătreaţa de părul albind la infinit. e-o linişte impecabilă, mereu
alta, şi ştiu: suntem pîlnia pe unde aer tăcut şi curat, umple camera.

  1. Adina-Cristinela Ghinescu
    Februarie 25, 2011 la 7:27 am

    Te citesc așa cum e nevoie acuma… dintotdeauna mi-am dorit…

  2. Februarie 25, 2011 la 3:34 pm

    multumesc, sper sa descoperi tot mai multe!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

