Prima pagină > Poezie > mohrta

mohrta

o băutură la bar. mă întreb dacă omul aşezat
lîngă mine are un loc îngheţat. atîta distanţă şi singurătate
între noi cum între pînză şi culoare:
un infinit de stări neînţelese privirilor.

am tăcut cînd mi-au eliberat
respiraţia. am fost născut cu gentileţe,
ca o rugăciune în limba celui care ascultă.
sub mine creştea iarbă deasă.

mi-am schimbat culoarea cameleonic:
invizibil între oameni şi zile de urîţenie,
ascuns într-un vis întrerupt de soarele plutind peste cîmp.
acolo unde verdele se întîlneşte cu albastrul
se află un mic spaţiu colorat în mohrta.

amestec un tricou colorat între rufele albe.
le scot din maşină: asemenea unor bucurii scurte
întinse pe balcon şi trecătorii îşi ridică privirea.
nu se opresc.

în lumina zilei lumea e la fel ca-n întuneric. stele
lipsă, cerul negru al unei guri ştirbe –
mă muşcă de faţă.

răzui cuvinte din cărţi cu speranţa
unor descoperiri fabuloase dinapoia lor. cîţiva copii
se joacă în iarba crescută: maşina de tuns – în funcţiune –
în aer se ridică rîset zglobiu, sunetul de mohrta.

fumul turnat în noapte, alcoolul în sexul iubitei. orice căldură
falsă acopăr. se întîmplă ceva cu realitatea;
nu e al meu acest univers plin de semnificaţii.

copiez în fiecare zi trăsăturile altcuiva,
încerc să acopăr adevărul martor existenţei mele:
de fiecare dată cînd mă trezesc din vis e frig
bruma din palmă duhneşte a mohrta.

  1. Martie 8, 2011 la 5:43 pm

    😀 😀 frumos …se poate.it sunt datoare un banut.:D

  2. Martie 10, 2011 la 5:03 pm

    oki, sa fie un banut auriu, cu gaura-n el sa mi-l pot atarna la gat.

  3. Martie 14, 2011 la 4:03 pm

    🙂

  4. Martie 30, 2011 la 6:19 pm

    dafina, multam de zambet!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

