Prima pagină > Poezie > păpuși tocate

păpuși tocate

am şi eu nebuniile mele. toc păpuşi, dezmembrez păpuşi
ard păpuşi. la un moment dat îmi închipuiam că deturnez
oameni, dar acum nu ştiu ce să mai cred despre mine.

uneori nici nu-ţi dai seama ce simplu e să schimbi destinul cuiva:
după atîţia ani mă întreb ce s-ar fi întîmplat dacă
nu l-aş fi cunoscut, ce-ar fi făcut acum

dacă nu l-aş fi cărat camaradereşte în spate
din sala de lectură a căminului pînă în camera mea. cum ar fi fost
dacă n-ar fi fost klaus schulze şi ozzy un prilej de discuţii şi

pe cine ar fi iubit în locul femeilor noastre şi unde s-ar fi dus
dacă nu l-aş fi răpit unui destin pentru a-l oferi altuia.
îmi place să cred că l-am salvat de la moarte sau

poate doar eu m-am salvat, cine naiba mai ştie după atîta vreme
dacă amintirile lui sunt amintirile mele sau invers şi dacă
atunci cînd stăm în lumină umbra care apare

e a mea sau a lui. merg pe trotuare şi mulţimea care vine
spre mine pare ameninţătoare dar trec printre ei ca un cui
printr-o scîndură şi nu voi şti niciodată dacă bucata de lemn

va acoperi o fereastră, o gaură într-un gard sau un coşciug.
îmi plimb povestea vieţii ca pe un cîine să-şi facă nevoile şi
din vitrine mă priveşte un chip care seamănă cu al meu

dar nu sunt eu, cum nu sunt nici personajul acestei istorioare
asemănătoare cu acelea care încep cu a fost odată un băiat
şi poate continua cu orice. cu mine şi cîteva păpuşi de cîrpă

sau plastic pe care le dezmembrez, le toc mărunt, le ard
aşa cum aş ascunde urmele unei crime. n-am regrete
doar un sentiment de tristeţe bine ascuns, ca sufletul

unui clovn de circ nevoit să-şi joace rolul în ziua morţii
unui prieten, cu gîndul obosit ca funia desupra corpului atîrnat
de grindă o perioadă mai lungă decît un război.

  1. Martie 11, 2011 la 9:22 pm

    hmmmm!obiceiurile vechi se uita greu :))

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

