Prima pagină > Poezie > atîta moarte în mine

atîta moarte în mine

un fir de iarbă taie noaptea în două şi
într-o parte sunt eu, viul
cu o basculantă de pămînt peste mine
din care mă ridic. cresc, un cîntec al materiei
izbucnit direct din neant

o gaură neagră plină cu viaţă
şi tot ce este viaţă mă străbate
ca o forţă care ordonează cuvintele într-un dicţionar
şi-l transformă într-o poveste nesfîrşită
de dragoste. atunci simt
cum luna străluceşte mai tare
cînd privesc spre cer

nopţile sunt moi şi eu atît de plin de viaţă
încît mii de insecte îşi aduc morţii la mine
şi cred în minune.

în cealaltă parte, tot eu
cel atît de lipsit de viaţă că soarele
atinge pămîntul preschimbat în fulgi fugiţi din învelitoare
după o bătaie cu pernele.
urma luminii pe brazde, o haină din piele arsă
cu acid şi cu foc. o arsură în loc de sînge
o plăsmuire diabolică în loc de gînduri

şi viaţa care mă umple
atît de mult mă umple – că din toate pietrele
ies chipuri de oameni
care cîntă oda bucuriei iar pietrele
sunt atît de uşoare golite de chipuri
încît oamenii îşi fac zepeline din ele şi
se ridică fără sfîrşit.

apoi moartea – atît de multă moarte în mine
încît chipurile se ascund la loc în piatră
şi liniştea fată pui morţi. atît de multă
lipsire de viaţă că milioane de insecte
îşi aşază cadavrele pe mine ca într-un cimitir.

sunt lipsit de culoare şi de lumină
poate cea mai mare lipsă de nuanţă că te-ai putea întreba
cum te-ai născut dacă nu există creator şi toţi
cei care pictează sunt orbi
şi întind noroi peste pînze –

peste soare – şi fac din pensule
nori groşi, de cenuşă
de parcă toate spaţiile dintre lumină
şi întuneric s-au prefăcut
într-o carieră imensă de piatră.

plouă cu bolovani din cer
plouă cu munţi şi gheţuri veşnice
milioane de insecte uscate sunt purtate de vînt
într-un zbor lipsit de aripi şi e
atîta moarte în mine
că nu mă pot ruga pentru nimeni.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

