aeden

și pașii ei caută străzile întunecate ale orașului iar negrul
încălțărilor se pierde, pe una, pe alta, într-o scriere fără final;
dacă priveşti de sus, orașul poartă mereu un cuvînt pe piele
și rînd pe rînd, spune poveşti; una ar fi cam așa:

sunt un om singur într-un om singur și nu l-am văzut niciodată
doar l-am simțit. că uneori las niște bani pe o măsuță ș-am văzut
că se-mpuțineză; ș-am zis că i-or fi trebuind pentru ceva, în loc
de chirie – ș-atunci se iscă o zarvă mare de lăutari. da,

poate atunci sătul de singurătate cheamă pe cineva să mai bea
un pahar, să-și verse singurătatea ca pe-o greață de mahmur –
dimineața. dar eu nu l-am văzut niciodată și nu pot ști
adevărul. cînd se duce la fel ca prin vis toată hărmălaia îl știu:

un om singur care are în el un om singur și nu ne-am cunoscut
niciodată. iar eu n-am găsit ieșirea din el și nici chei n-am
văzut, poate nici ușă nu este; doar cînd închid ochii să îmbrățișez
o lacrimă cu pleoapa mi se năzare că pe undeva, pe-aproape

mă așteaptă el, cu ușa deschisă, iar de-afară multă lumină blîndă
se prelinge înlăuntru. atunci mi se pare că dacă mă spăl cu ea peste
față, ies la suprafața unui rîu ca un trunchi de copac ce mă ține
închis. și oricît bat cu pumnii și picioarele, nimeni

nu mă aude și de putut, nu pot să ies. dar dacă din întîmplare
careva cade în rîu și de trunchi se prinde pentru viață, atunci
parcă toate porțile, toate ușile și zidurile se deschid dintr-o dată
și eu ies, viu sau poate mai viu decît o sămînță ce-o pui

într-un om. din ea crește fără opreliște, în pămînt, omenirea
iar de partea ailaltă, coaptă de căutarea prin oameni, privirea. așa
am văzut eu pentru prima dată lumea, și de acolo de unde mă uit,
o ciutură coboară-n adînc și duce o rază cît mine de grea.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

