Prima pagină > arts&roll, Poezie > El nu-și poate aduce aminte de tine

El nu-și poate aduce aminte de tine

trăgeam din joint și fumul
era albastru. parcă vedeam lumină de neon rămasă pe dinafara unui trup
lipsit de viață. prin fereastră orașul descarcerat
de mințile noastre licărea anonim și parfumat
ca un cadavru de cîine.

toate astea înainte să spun bă Willy,
despre El se spune că e infinit în timp și spațiu, că așa a fost gîndit de filosofi și
asta înseamnă că El e întotdeauna aici și acum. alături de noi, între noi
chiar și în noi, mă-nțelegi –
cu toate că golul se căsca în mine cît un fund de ocean lipsit dintr-o dată
de apă.

continuam să vorbesc de parcă gîndeam cu două minți deodată
într-una îmi aduceam aminte de tine și-mi lipseai ca instinctul de conservare –
mă scufundam în aer, refuzam să înot și fiecare respirație se depunea
ca o lopată de noroi.

în cealaltă ziceam ascultă bă Willy, dacă timpul nu are dimensiune pentru El
și nici spațiu, atunci el este mereu în toate locurile și toate locurile sunt aici
și tot așa, El
e în toate vremurile dar toate se regăsesc în acum, în secunda asta. și ăsta
mă privea mirat de parcă încercam să conving un tren să mă ocolească.

băi Willy, înțelegi că băiatul ăsta trăiește tot timpul
în prezent, pentru el tot timpul e o secundă și toate care ni se par nouă
trecute sau viitoare, în el se petrec în același timp, în aceeași secundă
și cînd spuneam asta
în mine un ambuteiaj al amintirilor despre tine și atunci mi-am dat seama

că El n-a fost niciodată cu noi și mereu
am fost singuri, două jumătăți de scoică uscată. am împărțit golul cu iz de mare
sau lipsă, am respirat distanța între noi, spațiul în care El nu era și
noi am fost mereu două creste muntoase ce nu pot fi escaladate
simultan.

Willy bea cola și zîmbea fără să înțeleagă ce spun și fără să-și dea seama
că de fapt cu tine vorbeam, că El nu-și poate aduce aminte de noi
de mine, de tine și
fiindcă nu poate privi înapoi, El nu are amintiri.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

