Prima pagină > Poezie > soarele răsare ca pentru începători

soarele răsare ca pentru începători

și ne trezim dintr-o dată
la mii de metri sub pămînt la mii de ani
întuneric sub carnea trăirilor noastre relicve
demult pierdute plus o gură de aer care sufocă
spune acum un cuvînt în loc de rugăciune
aprinde-l candelă pentru gînduri

maria și sara merg la mare
eu sunt suma lucrurilor opuse și
din mine curge nisip un marcaj clar
de găsit drumul înapoi către lucrurile făcute
din cantități egale de tăcere rușine și aer irespirabil
locuiesc un giulgiu care nu poate fi corpul tău
e

bine cînd mă gîndesc la ziua arsă putea fi o bandă
de magneziu apa sălcie adunată într-o măsea cariată
suntem selenari doar pentru că
avem mări interioare
pe care nu le putem traversa oricînd

azi începe sezonul ploilor
iubita mea doarme se transformă în șurubelniță
lîngă ușa înțepenită
și e doar vară doar ploaia ce cară-n pămînt
ceva din ochii mei
ceva dinaintea ochilor mei și

doar vară
obositor de vară în fața geamului imaginea mea lipită de zidul
ploii și dacă întind mîna prin ochiul
meu stîng
dedesubtul amintirilor e răcoare și noapte
și baza acestui moment

scîncim la lună
„nimeni pe stradă”
e vară incredibil
plouă ca-ntr-un pian cu coadă plouă în umbra mea și
chipul meu rezemat de chipul tău o armă proptită
în umărul unui soldat decapitat
înainte să înceapă războiul înainte să-i scrie iubitei

e vară și sub pielea femeilor se strîng sunete pe care doar noaptea
le poartă-n urechea iubiților
sub degete am palma ta decupată dintr-o atingere
în cameră cineva care se mîndrește cu rolul de tată vitreg și vrea
să cumpere o casă nu-mi pasă
cu obrazul lipit de perete îmi închipui că pot trece prin el

cum respirația ta urcă prin mine și fierb ca o lacrimă pe capota mașinii
e vară
tragem sforile ploii anotimpul acesta ne poartă în lesă
în ochelarii lui negri ne îmbrățișăm cu trecătorii pînă ne împuținăm
și-n locul nostru se arată soarele
un actor bătrîn poate ultimul
spectacol

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

