elefanţi

simt fericirea pe-aproape. rostogolită prin aer ca o hîrtie pe care cineva și-a notat
puctele cardinale să nu se rătăcească
printre gînduri. e aproape și cînd cobor din autobuz
mă așteaptă lumea,

mulțimea de oameni adunați, strigînd laolaltă cu privirile îndreptate spre mine
de parcă ar vrea să vadă micul prădător care mă roade pe dinăuntru. cobor și simt
aerul adunat dintr-o dată sub tălpi, înălțîndu-mă. mi se pare că trec dintr-un pas
pe deasupra tuturor
și-n urmă un frison în stare să ridice părul pe mîini asemenea unor gheare
sfîșiind aerul.

și frigul vine din piepturile albe și mari ca niște frigidere uitate deschise
și paltoanele străvezii și roase de molii purtate sub piele
se reflectă în ecranele de reclamă de pe clădiri și-mi arată umbre cenușii, imprecise
și-o muzica alunecată în sine ca un zîmbet sinistru îmi spintecă pielea
să iasă afară.

suntem toți adunați în jurul fericirii și o privim fiecare altfel, cînd foc învolburat
și înstrăinat de căldură, cînd copil dezbrăcat de mamă, cînd disperare desprinsă
de carne, clătinîndu-se dezorientată și înfometată.

ne-am strîns cu toții să ne-aruncăm piepturile înspre gunoaie, ne-am lăsat cuprinși
de gesturile care putrezesc aerul în lipsa mîngîierilor. suntem o eclipsă de sistem
solar prin întunericul săvîrșit de un soare ce apune în sine.

fericirea tremură pe bordurile plutind peste urlete și-o turmă de elefanți clipește
pe singurul drum rămas
către libertate.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

