cisterne

mi-e teamă de fiecare lucru
de singurătate mulțime de înviere de lătratul cîinilor și coborîre
în vene în plămîni în grotele orașului acoperit cu fiecare pas cînd
merg talpă-n talpă cu mine de oamenii dezveliți
cu mîngîieri de grijă și nepăsare mi-e teamă
de fotografii albume colecții de imagini și biblioteci mi-e teamă
de cisterne.

de locurile unde se adăpostesc semenii ca să fie împreună de străzi
și autobuze unde ești întotdeauna
singur mi-e teamă
de legături și promisiuni de vise
de refuzul celor din preajmă de vase de croazieră de vase în care se strîng resturi
mi-e teamă de
cisterne.

de tuburi de oxigen de nopțile încărcate de stele de comete revenite după atîta amar
de ani de întunericul în care se-ascund atîtea lucruri urîte-n lumină de lumină
de rîuri de ape în general de balene albe uriașe de burțile umede neîndestulate
ale animalelor de pradă de oameni cu secrete de oameni cu pofte
mi-e teamă
de cruzimi de fatalitate de sfîrșituri ce adună energii nemăsurate mi-e teamă
de cisterne.

de uitare pentru că acoperă tot ce m-ar putea dezgusta de dragoste că ar putea
farda tot ce m-ar putea scîrbi de milă că ar îndepărta tot
ce pot iubi de teamă că m-ar apropia mai tare
de oameni de mîini fiindcă ele mă pot ascunde de mine mi-e greață
de cisterne.

  1. nuclearrr
    Aprilie 15, 2012 la 6:25 pm

    Mie mi-e teama cand un poet extraordinar ca tine
    scrie mai usurel asa…Teama …ar avea o alta „voce” intr-un poem
    bun al tau.

  2. Aprilie 15, 2012 la 8:41 pm

    de ce crezi c aici e mai usurel? io nu cred asta…

  3. nuclearrr
    Aprilie 17, 2012 la 9:56 am

    E si firesc sa nu, pt ca iti „traiesti” scrisul.
    Eu ca omul care ( te) citeste, pot sa fiu sau nu satisfacut; pot sa te plac integral sau pe bucatzele…pot sa uit de autor si sa ma „afund” in poem, bunaoara in aceasta „teama” care, sorry, nu ma convinge. Sigur, fiecare are dreptul sa-si reprezinte propria-i teama:)
    Puteam sa scriu; batrane tragator, este ff cool, sa explodez de „ubire” ca o domnisoara. N-am facut-o, pt ca nu pot. Nu ar fi cinstit. Daca altora le spune poemul ce „trebuie”, atunci aceasta e „teama” impartasita de tine cu ei. Eu pot sa mai astept.
    Da-i voie Cititorului
    sa te vada in felul in care te vede si te cuprinde…dupa puterile lui.
    Nu e nevoie sa ne sincronizam perfect.
    Important e ca existam si ca ne gasim, la un moment dat,
    pe puntea asta de „respiratie” prin cuvinte.

  4. Aprilie 17, 2012 la 11:04 am

    absolut de acord cu tine. da, tu, cititorule esti stapan atat pe simturile tale cat si pe felul in care receptezi si interpretezi. si e f posibil ca tie sa nu fii convins de temerile mele, nu mereu sau nu aici. asta e, pana la urma o poezie mare nu se naste chiar asa usor…

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

