Prima pagină > Poezie > claritate

claritate

și ei cad cad numai cînd lume
prin preajmă o mînă să-i ridice un mulțumesc mieros un
zîmbet ca și cum ar scoate un fierăstrău nou-nouț din gură
gata să îl pună la treabă și în scurtă
vreme copacul
ajunge chipul celui amabil și ei cad
mai departe

ca și cum asta ar fi cea mai simplă cale simplă să te ridici
din propriile excremente
pînă și un copil se abține
să plîngă dacă nu e nimeni să-l vadă
cînd se-mpiedică

dar ei cad și cad cineva
îi ridică deasupra lor ca într-o lege a firii
pe care nici măcar merele n-o ignoră
cînd le vine vremea

și eu cad de aproape patru
zeci de ani cad pe ascuns cad fără să fiu
observat cad numai
cînd lumea nu-i atentă la mine și îmi întind singur mîna mă refuz
atunci

pentru că îmi place să cad să zbor să privesc
terenul de fotbal pe care îl pomenea shivani
îmi place să cad în visare să-mi închipui că mă uit
și eu la penalty-uri
nu la execuții eu cad și-mi pare că stau
pe pătuțul copilului
mă țin de mînă cu el nu

ne privim facem ghem în palmă fricile noastre nu
se vorbește
și ei foarte încet abia dacă aud
grațierea lor în schimbul meu
pe mine mă vor executa îi văd pe toți
golgeterii lumii
cu seringi în loc de picioare

toți trag în același timp eu cad cad nu las pe nimeni să mă vadă
acolo în întuneric
pe marginea patului cu mîna copilului în mînă
udăm salteaua în același timp

eu cad copilul
rămîne să crească în locul meu dintr-o dată
îți apare acel ceva pe care l-ai schimba
în viața ta
momentul acela cînd totul ține de un gest un cuvînt
pe care nu l-ai făcut te întorci zece douăzeci treizeci
de ani ca să-l faci

zîmbești convins că atunci cînd te vei ridica
o să fii același om
însă fericit

și nu vei spune nimănui
care e secretul
cît de mult e nevoie să cazi și pînă unde

odată cu moartea vine primul sentiment de claritate

  1. Iunie 12, 2012 la 2:59 pm

    si cat de bine spus.. eu cad copilul” revereberand din ionesco intr-un timp nou si alert dar cu aceleasi drame interioare, paote si mai mari… bine spus si gandit, un poem cu bataie lunga cum s-ar spune in popor.. felicitari..

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

