Prima pagină > arts&roll, Poezie > dintre toţi

dintre toţi

dintre toți ai noștri cel mai bine mă simt cu tine
nu-mi ceri țigări și băutură și nici bani cu împrumut
nu-mi reproșezi că mi-am pierdut timpul cu facultățile că n-am un job calumea
nu te-aud plîngîndu-te de una alta de nuștiu ce cunoscut care și-a luat mașină germană
nouă casă cu piscină și dintre toți ai noștri pe tine nu te aud că probleme
cu cardul nevasta amanta grădinița șeful care te vrea
ore în șir după program bere bere baruri penale sau cluburi de fițe și telefoane după
telefoane ce mai e nou ce apple a mai apărut ce serial ai mai văzut ce pula mea ce pula mea

dintre toți ai noștri cu tine îmi petrec cel mai puțin timp și abia dacă uneori
mă mai gîndesc la tine și încerc să-ți reconstitui chipul din memoria
degetelor atunci cînd îmi ating fața să-mi pun masca aia cu zîmbetul ăla
de neînțeles pe care-l aveai atunci cînd te-am văzut ultima oară
parcă spuneai bă boule dă-le dracu de telefoane de chefuri de femei care-ți fură
tinerețea ta viața ta toate cîte sunt
sunt

cel mai important lucru e să te ferești de mizerie să te mîngîi cu femeia ta ca și cum
i-ai spune acel secret pe care-l au femeile după ce-și îngroapă bărbații
și merg mai departe cu mîngîierile învechite ca vinul
și nu știu cum de n-am uitat zîmbetul ăla și nu știu cum de mă simt
așa bine cu tine dintre toți ai noștri

tu aveai zîmbetul ala parcă spuneai că trebuie să mă ajut singur că nu am nevoie
de părinți nici de prieteni nici de animale de companie și nici de dumnezei
de companie și nici măcar de un sex de companie sau de o ploaie
nu am nevoie de nimic doar de mine din cînd în cînd
cineva care să te mîngîie în gînd ca și cum ar așeza peste tine tone de dragoste
și de pămînt roditor apoi ți-ar zîmbi așa neînțeles
de parcă ar zice că n-ai nevoie

nici de băutură nici de țigări nici de căldură iarna sau răcoare vara nici de drumuri
pe care să mergi în căutari ca să te întorci ca și cum nu te-ai găsit
nici pe tine nici pe altcineva n-ai nevoie nici de cer ca să-ți ridici privirea
de la tine însuți nici de bătăile inimii n-ai nevoie ca să știi că e cineva în interiorul tău
cu care te simți bine cel mai bine
dintre ai noștri

n-ai nevoie de nimeni să știi că lumea se rupe de tine și tu de ea ca ficatul
într-un băutor de alcool dublu rafinat n-ai nevoie nici măcar de tine să știi
că trebuie să mergi mai departe și atunci cînd mergi mai departe ca și cum ai traversa
un șir lung de reîncarnări lăsînd un șir lung de cadavre înapoia ta pe urmele unui șarpe
ce năpîrlește n-ai nevoie nici măcar de un moment de melancolie
sau de bucurie sau de durere sau de fericire sau de nepăsare sau de ură n-ai nevoie
de nimic de nimic și de nimeni
nici măcar de cineva cu care te simți cel mai bine dintre toți
ai noștri care ne-au părăsit ca să știi

că în fiecare clipă lichidul din tine se face mai greu
mai nou
mai opac
și-n mintea ta se mai adună ceva
ca un pet gol ca o cutie de conserve consumată ca un șir de haine pe care nu le mai porți
deși simți că le-ai îmbrăcat odată pentru totdeauna

nu e nevoie de nimeni să simți că te miști
tot mai greu și că dintre toți ai noștri nu te poate ajuta niciunul să fii
mai flexibil te strecori printre oameni ca printre fulgii de zăpadă cîndva
și că e bine să-ți pregătești din timp zîmbetul să-l exersezi mereu
să fie cel mai adînc și mai cuprinzător și mai inexplicabil dintre toți ai noștri
ca să nu murim în zadar

  1. Iulie 3, 2012 la 1:16 pm

    Da. Aşa merg mai departe femeile după ce îşi îngroapă bărbaţii. Cu mângâierile învechite ca vinul.

  2. Iulie 5, 2012 la 2:54 pm

    multumesc Dulce deea. ma bucur ca ai trecut pe aici si ai lasat un semn. plecaciune!

  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

