Prima pagină > Poezie > autophobia

autophobia

la fiecare două săptămîni se întîmplă ca o limbă să dispară pentru totdeauna
savanții spun că pînă la sfîrșitul secolului jumătate dintre cele 7000
de idiomuri cunoscute se vor pierde definitiv probabil că nu peste multă vreme
va veni și rîndul meu să îmi pierd graiul cînd voi face dragoste
cu singurătatea asemenea cucului care nu mai cîntă după împerechere
voi ajunge ca indianul Siletz Dee-ni să fiu singurul vorbitor al unei limbi uitate
nu mi-e teamă de înfrîngere ci de mine însumi că voi pierde
în lupta cu acel aproape al meu care nu-mi mai aparține nici mie nici altcuiva
eu nu mai sunt eu însumi fiindcă aparțin viitorului
eu înving timpul la fel ca stelele demult dispărute
chiar dacă tot ceea ce-am spus sau n-am spus încă o să dispară
cîndva or să fie de două ori mai mulți oameni pe pămînt și nu vor avea o limbă
în care să înțeleagă
că doi oameni ce se privesc în ochi nu văd în afara trupului ci înlăuntru
iar limba sîngelui cunoaște toate cuvintele și nu mi-e teamă
decît de mine însumi
că nu voi reuși să termin o gramatică și un dicționar al sîngelui
să te pot învăța miturile și legendele lui să îți pot spune visele lui
să îl porți în tine pînă începe să evolueze iar lumea întreagă va vorbi același dialect
de parcă toți trag din același joint & atunci
vei privi în ochii mei ca două mărgele de sticlă și-o să te vezi într-un infinit
de oglinzi deodată

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

