Prima pagină > Poezie > meserie de viitor

meserie de viitor

ieri am băut bere cu tine și cîteva ore
am uitat de chirie și întreținere și de salariu
că oricum nu mai vine.

sunt șomer ca un cîine pe un cîmp de luptă
căutîndu-și stăpînul.
ce planuri de viitor cînd mă cheamă să muncesc fără salariu
adică fii propriul tău patron, fă-ți singur salariul
un cerșetor îmbrăcat la costum și proaspăt bărbierit
gata să vîndă iluzii, speranțe celor care n-au înțeles
că astea-s pe gratis.

să oprim caloriferele. să scoatem frigiderul din priză.
cînd stau pe întuneric să nu consum curent mă întorc
în copilărie și-mi amintesc tăiatul porcului
meseria bunicului cînd despica, din carne se ridicau
aburi cu chipul nostru.
era atît de ger încît băgai mîinile și frămîntai intestinele
animalului să-ți încălzești palmele
ca atunci cînd facem dragoste la căldura lumînării.
tataie scotea iepurele din porc eu nu înțelegeam
dar carnea era bună și căldura ei
la fel de bună.

tata zîmbea cu dinții lui de metal rusesc și în strălucirea lor
sîngerie am crezut că sunt puternic: am luat cuțitul
și l-am înfipt în gîtul porcului, adînc, pînă am simțit cum
inima lui face cuțitul să vibreze și am căzut
electrocutat.

cînd am venit acasă de la bere am vrut să rulez
amintirile astea într-o țigară
și să suflu fumul prin fereastra deschisă.
eu am făcut dragoste și am făcut iar dragoste
m-am futut pînă la epuizare m-am futut
pînă mi s-a-nvinețit
pînă am simțit că dă sîngele.
pe tata l-au găsit ca pe-un cîine
lovit de mașină sau otrăvit
la cîteva ore după ce trecuse ultima șansă.
l-am spălat cu furtunul ca să scutesc 200
uite asta meserie de viitor.

cîteodată mă simt fericit că locuiesc la bloc și cînd stau
cu lumina stinsă pe economic
văd cum se aprind și se sting luminile din blocul de vis
a-vis ca într-un brad de crăciun.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

