Prima pagină > Poezie > 9 sec dintr-un război

9 sec dintr-un război

lumea de dincolo de geam e un adăpost antiatomic.
dincoace se petrece războiul cu ciuperci nucleare & toate atrocitățile
viol în masă, execuții în masă, tortură,
în general orice prin care puterea umană poate produce suferință
altora & toate acestea se întîmplă cu mine, în mine, în camera mea.

nimic nu mă poate proteja de bombardamentele continue
din interior, mă apăr scriind (1) pentru că simt că pot desființa timpul
în mici fragmente, în clipe mult prea scurte ca mintea mea să proceseze
durerea & (2) pentru că am exterminat tot ce e viu în mine, acum
fiecare celulă nu e decît scrisoarea către iubită a unui soldat căzut,
găurită de glonț.

mă las pe vine, mă întind pe parchet cu urechea lipită
și ascult carii. ei trebuie că-și spun poeme de dragoste, doar locuiesc împreună
cu mine & eu (3) probabil că sunt zeul cu picioare prea moi, culcat la podea
dintr-o singură lovitură, (4) căci ei au scris cel mai frumos poem dedicat vieții
în lemnul parchetului și (5) ochilor mei le e interzis să-l vadă, să-l înțeleagă
doar urechile (6) ascultă versurile asemenea unei muzici venite din spațiu.

e un întreg război dincoace, trupul meu nu cunoaște odihna, cum nici iubirea
ba mai mult (7) pulsul prevestește rău ca secundarul unei bombe cu ceas
& din toate galaxiile se trimit alerte.

afară e senin, aici plouă, aștept parchetul să înmugurească prin mine
să crească puieți de stejar apoi trunchiuri vînjoase pe care mațele să-mi atîrne
rău ca o instalație cu beculețele sparte. să vină oamenii de pe salvare
să-și stingă mucurile țigărilor în orbitele mele (8) într-un moment de compasiune
cînd unul povestește celuilalt că iubirea e o chestie perimată pe lumea asta
în care nu suntem decît cupluri de swingers în căutarea altor cupluri

apoi se apucă temeinic să-mi lipească la loc carnea pe oase, cu scuipat &
(9) visez că într-o bună zi părul femeii iubite va crește lung cît să înconjoare lumea
& pînă la mine să-l mîngîi.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

