Prima pagină > Poezie > iubește-ți aproapele

iubește-ți aproapele

iubește-ți aproapele. iubește-ți aproapele tău

nenorocitule, și uită

de aproapele meu.

 

aproapele meu e o stea ivită în adîncul ochilor mei

pe care numai eu o pot vedea.

un geamăn din bucuria mamei mele născut

cu o mie de fericiri el este. nici o perdea

nu poate ascunde lumina sa și nici un întuneric.

și o durere de-ar fi să fie, numai a mea

ar fi, căci aproapele meu nu poate cunoaște decît iubire

și defătare și îndestulare și miluire.

nu pizmuire, nu rătăcire.

 

aproapele tău iubește-ți, nenorocitule,

cît încă ai pe cineva lîngă, cît încă mai simți pești morți

în stomac.

 

m-am născut aproape viu

ca aproapele meu să fie viața.

am crescut an de an ca măsurile unui coșciug

ca să mă bucur de bucuria lui.

 

și ani de-a rîndul i-am crescut sub picioare

ca iarba dintre pietre

să-i mîngîi tălpile. steaua din ochii mei a fost

steaua polară și crucea sudului pentru navigatori.

și tristețile mele au fost adînc ferecate

cum ai ascunde toate nenorocirile de un copil

războaiele au fost doar povești

și crimele jocuri de-a v-ați ascunselea.

 

și el la rîndul lui m-a iubit. am fost aproapele lui și m-a iubit

iubindu-și aproapele lui

cum m-ar fi iubit pe mine.

 

de aceea zic. iubește-ți aproapele tău, nenorocitule.

aproapele meu atît de mult și de aproape mă iubește

că uite

lumina se ridică din trupul meu

și cînd el trece prin ea

fața lui e fața lui dumnezeu

sărutînd un copil pe frunte.

 

și copilul acela sunt eu, demult

cînd aproapele meu era copil și el

eu încasam curele la fundul gol și el mînca cireșele

și dimineața suspinam ușor, prin somn

în timp ce visam și înțelegeam

că n-o să fiu singur niciodată.

 

el era întotdeauna aproape și iubea cu atîta putere

aproapele său că în golul ce se căsca în urma lui

găseam toată dragostea din lume.

 

așa că iubește-ți aproapele, nenorocitule.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

