Prima pagină > arts&roll, Poezie > România, sunt aici cu tine

România, sunt aici cu tine

sunt aici pentru tine
și n-am nicio putere să îndes
înapoi în vene sîngele,
cum nu pot întoarce
din drum gîndurile celor care au dat ordin
să se tragă și s-a tras.

sunt aici la balcon și cu mîna ca un porumbel
încerc să aduc liniște. oricît de albă sau neagră,
mîna nu e pîine, mîna nu poate hrăni și degetele
apasă –
cît de hotărît apasă
pe trăgace.

sunt aici cu tine te duc în brațe la spital
copilul meu rănit
mă rog zeului din aparat, mă rog curentului electric
mă rog tuturor preparatelor chimice
să-ți mai dea o lacrimă
în care să mă văd mai bătrîn cu o oră, cu o zi
cu întreaga viață.
chiar dacă trebuie să o iau de la capăt
prin toate războaiele, revoltele și revoluțiile.

ticăitul aparatelor bate în tandem
cu inima mea
și mă tem pentru tine
că buzele tale vor albi
fără miorița
fără puțin dor
fără jalea din glasul Anei
fără umbra lui Mircea la Cozia
fără sarea presărată-n balta de sînge
pămîntul să mulțumească.

sunt aici lîngă tine, din mine gîlgîie cîntecul bătrînului meu
în loc de dragoste am o sabie
în loc de milă am o rugăciune
în loc de speranță am o inimă de dat
sînge de vărsat
în loc de viață am o limbă
să mi-o așez și la căpătîi
și pe piept.

sunt aici cu tine, lîngă statuia ecvestră din piață
cerșim durerea care ne trezește
la viață.
sunt aici cu tine să îndurăm sărăcia
ca pe-o farsă făcută clovnului plîngăcios
căruia i-au turnat acid în punguța cu apă.

sunt aici cu tine să ne bucurăm de glorie
cum te-ai bucura de o remiză la șah
în fața maestrului rus.

sunt aici cu tine
în fața lui dumnezeu ne mărturisim păcatele
și ne deșertăm averea. ia doamne cuvintele mele
și fă fericirea din ele.
cînd frații mei vor grăi
o fericire neînțeleasă va umple chipurile lor.
iată pîinea noastră,
iată libertatea noastră,
iată iertarea noastră.
și așa ne-a dat dumnezeu.

sunt aici cu tine
și bem coca-cola.
sunt aici cu tine și ne ghiftuim cu hamburgeri.
sunt aici cu tine și jucăm jocuri de strategie
știm că ne vine rîndul curînd să aflăm
cum este durerea:

durerea îți face ochii puternici
dacă soarele e prea roșu poți curba lumina cu privirea
cu o comandă scurtă din pleoape
și
durerea îți face maxilare puternice
poți sfărîma oasele cuvintelor între dinți
pînă cînd se simte dulce pulpa liniștii
și
durerea îți face brațele putenice
să poți trage din bătaia puștii
necunoscutul căzut lîngă tine
pentru același crez
și
durerea îți face voința puternică
atît de tare că pieptul face dragoste cu gloanțele și
în tine fericirea umblă în pielea goală
și-ți așterne pămînt în cearșafuri
și
durerea îți face plămînii puternici
că poți striga morților pînă te aud spunînd
a meritat să-ți dai sufletul pentru asta
și
durerea îți face buzele într-atît de puternice
că zîmbetul se ridică și rămîne pe buze
sute de ani după moarte

dar nu-ți fie teamă
sunt aici cu tine
și zîmbetul tău e în limba copiilor noștri.
potecile pe care am fugit împreună vor fi autostrăzi
războaile în care am luptat împreună vor fi sărbători
camarazii pierduți în luptă vor fi stelele căzătoare
din nopțile senine de vară
în care ne vom bucura ca doi îndrăgostiți.

să nu-ți fie frică, sunt aici cu tine
ne vom înveli amîndoi cu istoria cu toate că știm
că mușcă în timp ce ne mîngîie,
ne fură trupul și-l vinde,
ne fură viața,
să nu-ți fie frică, sunt aici cu tine
sufletul nu ni-l pot lua
libertatea nu ne-o pot lua
speranța nu ne-o pot înfrînge
cît sunt aici cu tine și în timp ce-ți vorbesc
iubirea mea se topește în tine
un munte de zahăr un fluviu de miere
și puțin dor
într-o cană cu lapte.

nu-ți fie teamă
sunt aici cu tine, îți spun miorița
în toate graiurile noastre.
din rana grea din dreptul inimii
sîngele curge
refuză
să se termine.

  1. Niciun comentariu până acum.
  1. No trackbacks yet.

Lasă un răspuns

