Prima pagină > Poezie > homo homini ursus

homo homini ursus

la o adică e care pe care.
mimi nu mai e, dar bețivii tot acolo
în colț lîngă mașina lui saf, cu bere cumpărată din balcon, unde
mimi și-a adunat trancanalele.
statul contra mimi cîștigă statul. noi contra bere cîștigăm
noi. noi
contra mimi,
mimi.
și e vara asta cu trăsături de babă, cu uscăciunea clasică
în gîtlejuri dar cu nori și ploaie și toate ridurile toamnei.
ne băgăm pula.
florin ia patru beri și ogă le aduce. ogă a fost electrician la romexpo
avea salariu baban și șpagă acum duce și aduce sticle și poate îi iese cîte una.
îmi face semn să-i opresc din țigară.
marin e îmbrăcat cu haine de pizdă, cică le-a primit, zice unu că i le-a dat
miță. miță cîntă cu holograf, uneori bea bere cu noi, azi nu.
marin cică i-a dat fracsu doi pești, a băut niște bere cu unu și ala i-a smuls
punga din mînă și dus
a fost.
o sun pe tipa mea dar nu răspunde și dragostea îmi stă
în gît pentru cîteva momente.
m-am îmbătat
aseară
i-am zis vorbe, dar în dragoste
nu te joci.
afară e rece, probabil
se ia. nu
tremură carnea pe mine
e doar vîntul cu solzi printre noi ca într-o trompetă pustie.
primesc o bere și simt cum cerul se lasă pe vine și mă
sărută pe frunte.
eu contra bere,
bere și e bine. ca și cum am egalat în ultimul
minut. la o adică e care pe care.
costi îl duce pe marin să-i arate
garsoniera.
după canal acum e bună
și o mașină părăsită. sunt două, albă și roșie, marin spune
că alba, ailaltă e prea în lumină și poate-l văd.
costin îi spune că pe șustache
apoi să le arunce
numerele. că proprietarii sunt în străinătate și doar o babă care plimbă
un cîine care se pișă pe ele.
are combinație cu unu cu platformă,
uite așa se fac rapid cinci bastoane. saf are o pungă de două kile în care cutii
de bere goale. două beri mîine, spune el, la o adică
n-are ce bea.trebuie să dea de mîncare la copii.
vine costel și zică să mai bem o bere la valencia.
ne ducem,
la o adică e care pe care.
două la sticlă și un pet de noroc
că e la 3 litri.
și vara asta e primitoare ca o curvă violată.
am sunat de trei ori și nu-mi răspunde.
mă uit la fotbaliștii ăia din televizor ca la niște pești
în acvariu.
o să termin berea și o să merg pe jos acasă. drumul o să mi se pară lung
interminabil
ca și cum n-ar duce nicăieri.
o să fumez cîteva țigări și o să mă rog cancerului să mă ia blînd, ca pe-un puțoi
prima dată.
o să mă uit după stele și n-o să fie nici una, dar nici una
la fel de singură ca mine,
o mașină pe cîmp
cu luminile stinse.

  1. Iunie 25, 2014 la 9:26 am

    regele berii?

  1. Iunie 25, 2014 la 9:49 am

Lasă un răspuns

